Tap-to-Earn Oyununda Büyük Çöküş: Hamster Kombat’ta Kayıp 260 Milyon

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Canlı sohbete katılmak, haber, uzman görüşü ve piyasa sinyallerini anında almak için TELEGRAM, TWITTER, FACEBOOK, INSTAGRAM’dan bizi takip edin.

Hamster Kombat, temassız kazanma (tap-to-earn) modeliyle çalışan ve Temmuz ayında 300 milyonun üzerinde kayıtlı kullanıcıya ulaşan Telegram mini oyunu, piyasaya sürülmesinden bu yana sürekli bir düşüş yaşadı. Projenin kullanıcı sayısı 260 milyon aktif oyuncu kaybına uğrayarak, aylık oyuncu sayısı şu anda 50 milyonun altına düştü. Bu durum, oyunun beklenen airdrop kampanyasının oyuncuların beklentilerini karşılayamamasıyla daha da belirginleşti.

Oyun ve Kullanıcı Sayısındaki Düşüş

Hamster Kombat, başlangıçta 300 milyon kayıtlı hesaba sahipti, ancak Ağustos ayından itibaren aktif oyuncu sayısı 100 milyonun altına düştü. Şu anda, oyunun aylık aktif oyuncu sayısı 41 milyon olarak kaydedildi. Oyun için tasarlanan yerel token olan HMSTR, lansmanda 0.009993 dolara kadar yükselmişken, bugün 0.002392 dolara gerileyerek yaklaşık %76 değer kaybetti.

Projenin geliştiricileri, topluluk etkileşimine odaklanarak ve kullanıcılara yeni referanslarla ödüller vererek bu rakamları elde etmişti. Temmuz ayında oyunun artan popülaritesi, Telegram kurucusu Pavel Durov’un dikkatini çekti. Durov, oyunun günlük kullanıcı sayısının 5 milyon olduğunu ve toplam kullanıcı sayısının 239 milyona ulaştığını belirtti. Oyun, Durov tarafından “dünyanın en hızlı büyüyen dijital hizmeti” olarak tanımlandı.

Kontroversiler ve Airdrop Hayal Kırıklığı

Ancak, projenin lansman tarihi yaklaştıkça tartışmalar da başladı. Lansmandan sadece birkaç gün önce, Hamster Kombat 2.3 milyon kullanıcının yasaklandığını ve 6.8 milyar HMSTR tokenının geri alındığını açıkladı. Bu yasaklamalar, projeyi destekleyen oyuncular arasında büyük bir hayal kırıklığına yol açtı. Bir oyuncu, oyunu üç ay boyunca aralıksız oynadıktan sonra hilekar olarak ilan edildiğini belirterek endişelerini dile getirdi. Diğer oyuncular, oyunun işlevselliğinin yetersiz olduğunu ve projeyi, haber videoları yayımlayarak YouTube gelirleri elde etmek için kullandığını eleştirdi.

Birçok oyuncu, Hamster Kombat’ın airdrop’unu hayal kırıklığıyla karşıladı. Oyuncular, yeni kullanıcılar yönlendirerek ve oyunu oynayarak finansal özgürlük vaatleriyle oyuna katılmıştı, ancak elde ettikleri gelir sadece düşük miktarlarda satılabiliyordu.

Küresel Tepkiler ve Gelecek Belirsizliği

Oyun, dünya genelinde hükümetlerin de dikkatini çekti. Örneğin, Rusya Devlet Duması komite başkanı oyunun bir dolandırıcılık olduğunu söyleyerek yasaklanmasını önerdi. İran’da ise askeri yetkililer, oyunun seçimlerden halkı uzaklaştırmak için Batı tarafından tasarlanmış büyük bir dikkat dağıtıcı olduğunu ifade etti.

Tüm bu olumsuz gelişmelere rağmen, projenin arkasındaki anonim ekip, güncel videolar yayınlamaya devam ediyor. Son olarak 31 Ekim’de yeni bir haber bölümü yayımlandı. Proje, Gotbit ile olan bağlantılarını da keserek, daha önce bu piyasa yapıcısıyla çalışmadıklarını açıkladı.

Bu gelişmeler, Hamster Kombat’ın geleceği için belirsizlik yaratırken, oyuncuların güvenini sarsmaya devam ediyor. Oyun dünyasında yaşanan bu düşüş, kripto para ve oyun sektöründeki zorlukları bir kez daha gözler önüne seriyor.

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Bu sitede yer alan tüm bilgiler haber ve bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi değildir.Çok riskli bir yatırım aracı olan kripto paralara kaybına tahammül edemeyeceğiniz bir yatırım yapmaktan kaçınınız.