Ethereum 2.0 başlıyor. Ethereum 2.0 “beacon chain” bugün (1 Aralık 2020) TSİ ile 15.00’da aktif olacak. Peki, ETH sahipleri ne yapmalı? Proof of stake ağın Faz 0 aşamasında kullanıcıların yapması gereken bir şey var mı?
Ethereum 2.0 başlıyor
Ethereum 2.0, uzun süredir konuşulan ve merakla beklenen bir olay. O kadar merakla bekleniyor ki sanki hayata geçmesi bir ömür sürdü hissi veriyor. Ancak sonunda bugün (1 Aralık 2020) Proof of stake ağ aktif olacak.
Ethereum 2.0 “beacon chain” TSİ ile 15.00’da başlıyor. Şimdiye kadar ETH sahipleri yeterli coin katkısında bulundu. Şimdiye kadar 867,000 ETH’den fazla. Söz konusu başlangıç için 524,288 ETH gerekiyordu ve bunun üzerinde ETH ağa bağlandı.
Peki, bu geçiş ne anlama geliyor ve kullanıcılar ne yapmalı? Endişelenecek bir durum yok.
Ethereum 2.0 için ETH sahipleri ne yapmalı?
Bu doğru ve bunun birkaç sebebi var. En azından daha fazla güncelleme gelene kadar kullanıcılar açısında Ethereum 2.0 pek fazla bir yenilik getirmiyor. Ethereum Vakfı da bunu açıklıyor ve şöyle diyor: “Şimdilik Ethereum mainnet gibi olmayacak. Henüz (ETH 2) hesaplar ve akıllı sözleşmeler çalıştıracak durumda değil.”
İlgili – Ethereum 2.0 rehberi: Ethereum 2.0 hakkında sıkça sorulan sorular
Bunun yerine Faz 0 olarak adlandırılan aşama sadece “proof of stake”in tanıtımını yapıyor. Burada ETH sahipleri kriptolarını kilit altına alarak blok ödülü kazanma şansı elde edecek.
Ethereum 2.0 için sırada ne var?
2021 ya da 2022’de Faz 1.5 gelecek. Bu zaman ETH1 ve ETH 2 birleşecek ve yeni blockchain daha fazla ve geniş ölçekte kullanıma açılacak.
Borsalarda ETH’si olanlar ne yapmalı?
San Francisco merkezli borsa Coinbase’den Surojit Chatterjee şöyle diyor: “Coinbase müşterileri, Coinbase hesaplarında olan ETH’leri ETH2’ye dönüştürerek staking ödülleri kazanabilecek.” Coinbase bu özelliği 2021 yılında başlatmayı planlıyor.

